پزشکی و سلامتپیشگیری و درمان بیماری ها

روش های طبیعی کنترل فشار خون

– وزن خود را کم نگه دارید. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن به طور طبیعی فشار خون شما را کاهش می دهد.

– در هر روز حداقل ۲۰ دقیقه به طور منظم ورزش کنید.

– از مصرف کربوهیدارت های فراوری شده خودداری کنید و سعی کنید تا بیشتر کربوهیدرات هایی با شاخص گلوکز (GI) کم بخورید، به عبارتی کربوهیدارت هایی مصرف کنید تا قندشان به تدریج، آرام و در طول زمان آزاد می شوند و بنابراین سطح ترشح انسولین در بدن در طول زمان ثابت می ماند.

– از خوردن داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن خودداری کنید. این داروها فشار خون شما را افزایش می دهند.

– میزان فلزات سنگین را در خون خود آزمایش کنید. میزان سرب و کادمیوم خون خود را اندازه گیری کنید. این فلزات سبب پرفشاری خون می شوند.

– از مصرف الکل خودداری کنید.

– غذاهای سرشار از پتاسیم مانند موز مصرف کنید، یا از مکمل های پتاسیم استفاده کنید. پتاسیم به شکل قابل توجهی فشار خون را کاهش می دهد.

– از مکمل های منیزیم استفاده کنید. منیزیم به کاهش فشار خون کمک می کند. میزان پیشنهاد شده برای مصرف منیزیم ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم در روز است.

کلسیم کافی در غذای خود داشته باشید. میزان کم کلسیم ممکن است سبب پرفشاری خون شود. مطمئن شوید ویتامین D3 به مقدار کافی در بدن شما وجود دارد تا کلسیم بهتر جذب شود. میزان پیشنهاد شده ویتامین D برای افراد بالای ۱۸ سال ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ واحد بین المللی است.

– از پروبیوتیک های با کیفیت بالا، از جمله لاکتوباسیل ها، بیفیدوباکتری ها و ساکرومایسیس بولاردی و سویه های غیربیماری زای اشرشیاکلی و استپتوکوک استفاده کنید. این نوع مکملها، می توانند فشار خون را پس از چندین ماه کاهش دهند.

– مکمل های کوآنزیم Q10 دریافت کنید تا فشار خون شما کاهش یابد. میزان پیشنهاد شده ۱۵۰میلی گرم در روز است.

– به مصرف مواد گیاهی مناسب برای فشار خون فکر کنید. عصاره بومادران (۱۵ تا ۲۰ قطره، دوبار در روز) یا عصاره گوجه فرنگی (۱۵ میلی گرم لیکوپن) را امتحان کنید. سایر گیاهان مناسب شامل پوست ریشه زرشک، عصاره گیاه خلال دندان (Ammi visnaga) و سایر موارد هستند.

– برای تمدد اعصاب از روش های مبتنی بر ذهن – بدن به ویژه یوگا و مدیتیشن استفاده کنید.

– زیر نظر یک فرد متخصص و آموزش دیده، طب سوزنی را بیازمایید. یک جلسه طب سوزنی می تواند در افراد مبتلا به پرفشاری خون طرح فشار خون را تا حدود شش هفته کاهش دهد.

به این مطلب امتیاز دهید!
0 / 0
برچسب ها

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن