بهداشت فردیپزشکی و سلامت

پنج تغییری که طول عمر را زیاد میکند

همه میدانیم که برای طول عمر بیشتر باید سبک زندگی سالم را انتخاب کنیم. در میان گزینه های مختلف سبک زندگی سالم ۵ مورد اصلی یعنی ورزش منظم و تغذیه سالم اجتناب از الکل، سیگار نکشیدن، دوری از چاقی و اضافه وزن اثر فزاینده بر طول عمر دارد. تا جایی که برخی مطالعات حاکی از آن است که رعایت این موارد طول عمر را حدود ۱۴ سال افزایش میدهد. در مطالعات دیگر تخمین زده اند که رعایت موارد فوق می تواند حتی سبب افزوده شدن ۱۸ سال به طول عمر طبیعی انسان بشود.

هریک از گزینه های سبک زندگی سالم شانس ابتلای به بیماری یا بیماری ها را نظیر بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهند/ اما اگر تمام جنبه های سبک زندگی سالم رعایت شود، آنها اثرات فزاینده‌ای بر روی طول عمر دارند و محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد می‌ گویند امید به زندگی یک مرد امریکایی با رعایت تمام عوامل سبک زندگی ۱۲ سال بیشتر و یک زن آمریکایی را ۱۴ سال اضافه تر از افرادی که سبک زندگی سالم ندارند.

محققان برای رسیدن به داده های فوق در مطالعه ای به بررسی سلامت دو گروه پرستاران و متخصصان سلامت پرداختند در گروه پرستاران ۱۲۱۰۰۰ پرستار زن بررسی شدند و در گروه متخصصان سلامت نیز وضعیت ۴۴۰۰۰ مرد پیگیری شد. در این مطالعه محققان سلامت افراد فوق و شیوه زندگی آنها را در دوره زمانی ۳۴ ساله بررسی کردند. پژوهشگران می گویند امروزه به منظور بهبود شیوه زندگی به جای پیشگیری بر روی داروهای درمان تاکید بسیاری می‌ شود. در حالی که درمان هزینه های گزافی را به دولت ها تحمیل می کند و امید به زندگی را نسبت به روش های پیشگیرانه چندان بهبود نمی بخشد.

سبک زندگی سالم، مرگ و میر زودرس را کاهش می‌ دهد و محققان تخمین می زنند انتخاب سبک زندگی سالم مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را تا ۷۵% و مرگ و میر ناشی از سرطان را تا ۵۰ درصد کاهش می‌ دهد.

به این مطلب امتیاز دهید!
0 / 0
برچسب ها

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن